Varmt välkommen att kontakta oss

Start » Varmt välkommen att kontakta oss

Vi som jobbar på Expresskredits kundtjänst ser fram emot din kontakt. Vi har olika hjälpresurser beroende på vilken typ av fråga du behöver svar på. Titta gärna bland våra Frågor & Svar eller i våra Allmänna villkor för att enkelt och snabbt hitta svår på din fråga. Om du inte hittar svaret på din fråga där så är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

Hej, vi får dagligen samtal rörande ett företag som kallar sig för Expresslån. Vi har absolut inget samröre med dessa och hänvisar de som har drabbats av dem att kontakta dem istället.

Öppettider

Vår kundtjänst är öppen enligt följande:

Helgfria vardagar har vi öppet mellan klockan 8:00 och 16:00
Helgdagar har kundtjänst stängt

Kontakt oss

Telefon: 018 71 00 03 (Lokal taxa)

E-post: info@expresskredit.se
Besöksadress: Östra ågatan 31, 753 22 Uppsala
(Observera att vi endast kan svara på allmänna frågor per e-post. Har du specifika frågor om din kredit, kontakta oss via chatten eller per telefon.)

Budget och skuldrådgivare

Hjälp med din ekonomi

Om du behöver hjälp med att strukturera och få koll på din ekonomi kan du vända dig till din kommuns budget- och skuldrådgivare. De kan hjälpa dig att skapa en budget och hjälpa dig t.ex. att betala av och prioritera de skulder du har.

Klagomålshantering

Så lämnar du klagomål

Om du vill lämna ett klagomål gör du det i första hand till kundtjänst. Om du är missnöjd med svaret ifrån kundtjänst kan du skicka in ett mer formellt klagomål till klagomålsansvarig. Det går bra att kontakta klagomålsansvarig per epost klagomal@expresskredit.se eller via post.
Expresskredit/Klagomålsansvarig
Östra ågatan 31
753 22 Uppsala

Ytterst ansvarig för vår klagomålshantering är bolagets klagomålsansvarig.

Handläggningstid och svarsgaranti

Vi svarar alltid på klagomål så snabbt som det är möjligt. Inom två veckor ska du ha fått svar på ditt klagomål, om det krävs utredning så att svaret dröjer meddelar vi självklart dig detta.

Klagomålspolicy

Vi hanterar våra klagomål enligt Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Klagomålet skall hanteras sakligt och du som kund ska vara nöjd med hur vi bemöt ditt klagomål.

Rådgivning

Om du är missnöjd med hur vi hanterar ert klagomål kan du vända dig kostnadsfritt till Konsumenternas Bank- och finansbyrå för att få rådgivning och vägledning. Du kan nå dem på 0200 – 22 58 00 eller genom att besöka deras webbplats.

Vill du veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer om vår integritetspolicy.